Contact us now
+1-888-846-1732

Hvordan laver man seo ( søgemaskineoptimering) for en køreskole.

Jeg får nogle gange spørgmålet : Hvad er det ” søgemaskineoptimering ” som du arbejder med Jimi ? Først og fremmest kan du lige se mere til det her, på min firmahjemmeside : Dernæst kan jeg forklare at det handler om at optimere en hjemmeside til søgemaskinerne ( primært Google, da det er den klart mest benyttede i DK)

Hvordan gør man så det ?

Forestil dig at du står på et bibliotek ( det er dybest set det som Google er ). For at, hurtigt, kunne finde den information / bog som du ønsker at få viden fra, er det vigtigt at man se i titlen hvad bogen handler om. Når vi taler søgemaskineoptimering , er det det såkaldte titletag, som står helt øverst i din browser.
Her næst er det vigtigt at ordet også forekommer ofte i din brødtekst. Brødteksten er det som jeg skriver her, og hvis jeg nu kun bruge ordet “søgemaskineoptimering” èn gang i denne her tekst, men ordet ” blå hest” 4 gange, og jeg havde ordet “blå hest” i mit titletag og i min url, hvordan skulle Google så vide at denne her tekst handler om søgemaskineoptimering ?

Dette er den logiske, og nemme del af søgemaskineoptimering. Nu til det lidt mere tekniske

Teknisk søgemaskineoptimering

Jeg har lavet søgemaskineoptimering for nogle køreskoler, du kan se siden her : og for et rengøringsfirma som blandt andet laver kontorrengøring, deres side kan du se her : Som du ser så har jeg her tilføjet 2 links til disse sider. Dette læser Google`s lille softwarerobot som om at der sker noget spændende og relevant på disse sider, da jeg åbenbart bruger min tid på at linke til dem.. Jeg bruger ligeså noget man kalder en ankertekst, dette viser Google, og brugeren som læser teksten, at på dette link, kan man læse om det som står i ankerteksten. Dette er også vigtigt ( Google er det blevet bedre til at læse teksten omkring et link, og kan derfor nemmere regne ud, hvad der linkes til. Men brug stadig den ankertekst, så Google ved det 100 % )

Når du skal lave det som hedder intern linkning, så viser du Google hvilke sider som betyder mest for dig, og dermed hvilken underside som du helst vil have højt oppe i søgeresultaterne. Hvis du nu har det rengøringsfirma som laver kontorrengøring, eller den køreskole som skal have solgt nogle kørekort, så kan du med intern linkning på din hjemmeside vise Google at du prioriterer din underside om kontorrengøring eller kørekort , højere end din side med kontaktoplysninger. Dette gør du ved at linke , internt, flere gange til din side med høj prioritet, end til de undersider med lav prioritet. Igen, meget simpelt og lige til.

Der findes naturligvis en del mere kompliceret opgaver indenfor søgemaskineoptimering, ellers ville jeg ikke have brugt 4 år på at læse om det, og stadig ikke være blandt de allerbedste . Dette vil naturligvis kræve at jeg skrev en bog om det, og det gør jeg ikke lige nu 🙂 Men kig gerne videre på min hjemmeside om søgemaskineoptimering og andre former for online markedsføring, og lær mere.

Hvis du er en privatperson eller firma som vil bruge min erfaring, så ring til mig og hør mere. Jeg har ret gode referencer 🙂

 

Skriv et svar

%d bloggers like this: